Mașinile au nevoie de mai multe ecrane. Informațiile de pe bord și de pe consola principală se pare că nu sunt de ajuns, plus că pot afecta într-un mod negativ atenția conducătorului. Tendiința în lumea auto este de a aduce informații esențiale în câmpul vizual al șoferului, de aceea se pune tot mai mare accent pe acele HUD-uri (Heads up display) de care am tot vorbit pe acest blog. Informații esențiale de care șoferii au nevoie plus date proiectate direct pe parbriz, care ajută pentru un condus mai sigur – acesta este viitorul parbrizelor.

CE ESTE ”HUD”?

HUD este acronimul pentru Heads Up Display și este folosit în industria automotivă pentru a proiecta informații pentru conducător, cum ar fi viteza de deplasare, informații de localizare și GPS dar și alte informații care pot ajuta conducătorul pe timp de noapte sau să atenționeze asupra unor obstacole/pericole. Tehnologia HUD a fost folosit în industria aeronautică mai întâi, încă în anii 1970 pe avioane militare, apoi și pe cele comerciale.

HUD Mini

SCOPUL PRINICIPAL – ATENȚIA ȘOFERULUI PE DRUMUL DE MERS

Putem observa că recent, producătorii de automobile încorporează acest sistem HUD în funcționalitățile mașinilor pe care le produc. Tot acești producători au adăugat în ultimii ani foarte multe informații și senzori menite pentru siguranța pasagerilor. Până acum nu de mult însă, aceste displayuri proiectate pe parbriz erau doar niște extra funcționalități la modelele de lux, pe care nu oricine și le permite. Se pare însă că acest lucru se schimbă ușor ușor și tehnologia este folosită și la mașini mai puțin scumpe, pentru șoferi care folosesc mașina zi de zi. Mazda, Toyota și Mini – printre primii producători care incorporează tehnolgia Heads Up Display în modelele lor, fabricate în masă.

Hyundai oferă HUD la modelele sale de lux, dar plănuiește să introducă extra funcționalitatea în modelele Hyundai cu prețuri mai convenabile. Toyota Priues, Mazda 3 și Mini One sunt mașini de zi cu zi care vin cu un display proiectat pe parbriz, la cerința clienților. ASta este doar începutul, deoarece tot mai multe mărci și modele vor avea disponibile HUD-uri. Nu numai producătorii de automobile, ci și producători precum Texas Instruments, Bosch sau Garmin cochetează cu ideea de Heads Up Display, care poate fi montat în orice mașină. Concurența și inovația însă este binevenită.

Se spune, că în 2010 aproximativ 380.000 de mașini au fost vândute care aveau și HUD. Anul acesta se așteaptă să se vândă 2.3 milioane de dispozitive. Pentru 2021 se preconizează ca acest număr să crească la 11 milioane. Heads Up Display, sau HUD, te avem în vizor.

CONCLUZIA

Știam și până acum că parbrizul este un element de siguranță. Ei bine, cu dezvoltarea și implementarea tehnologiei Heads Up Display în cât mai multe modele de mașini fabricate în masă, elementul de siguranță crește. Mașinile sunt mai ”smart” și implicit și parbrizul, care devine cel mai folositor ecran pentru șoferi.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *